مطالعه بیشتر روی شعاع های طیفی در جبرهای توپولوژیکی

پایان نامه
چکیده

نتیجه ی اصلی در این پایان نامه بحث روی دو شعاع در جبرهای توپولوژیکی است. اولین مورد آن که نقشی مشابه آنچه در جبرهای باناخ رخ می دهد ایفا می کند.

منابع مشابه

شعاع های طیفی در جبرهای جزئاً مرتب

تئوری پرون-فروبنیوس و نتایج مربوط به آن از جمله قضایای مقایسه برای تفکیک عملگرها الزاماً به مفهوم عملگرهای مثبت تکیه می کند.این عمگرها معمولاً بر حسب نگه داشتن مخروط مثبت در فضای زمینه که ععملگرها در آن عمل می‏کنند فرمولبندی میشوند. در واقع ما تنها به بررسی جبر a می پردازیم و هیچ اشاره ای به اینکه عناصرش به عنوان عملگر عمل می کنند نمی کنیم.

مرکز توپولوژیکی ضعیف از دوگان دوم جبرهای باناخ

در این مقاله برای اولین بار مفهوم جدیدی به عنوان مرکز توپولوژیکی ضعیف چپ و راست برای دوگان دوم جبرهای باناخ a ، را تعریف کرده و رابطۀ آن را با آرنز منظم پذیری بررسی می کنیم.

متن کامل

نگاشت های خطی حافظ شعاع عددی روی جبرهای آشیانه

نگاشت خطی از جبر عملگرها را حافظ شعاع عددی گویند هرگاه برای هر a متعلق به دامنه ی جبری به طوری که w(a) نشانگر شعاع عددی می باشد. در این پایان نامه ما ثابت می کنیم که نگاشت خطی پوشا از جبرهای آشیانه بر روی خودش حافظ شعاع عددی است اگر و فقط اگر یک عملگر یکانی u و عدد مختلط از مدول یک وجود داشته باشد به طوری که برای هر یا یک عملگر یکانی u و یک مزدوج j و یک عدد مختلط از مدول یک وجود داشته باشد به...

عملگرهای کراندار طیفی روی *c-جبرهای ساده

عملگرهای کراندار طیفی روی *c-جبرهای ساده و جبرهای فون نویمان و *c-جبرهای ساده با رتبه حقیقی صفر بروریختی جردن می باشد.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه گیلان - دانشکده علوم ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023